8091 Republic Swamp Speeder dyrare än guld!?

Jag blev uppmärksammad av Etzel på Swebrick verkar nästan vara något fel på prissättningen av årets LEGO Star Wars releaser. Och när jag tittar efter så är det nästan så jag inte tror mina ögon. 8091 Republic Swamp Speeder som innehåller 176 bitar blir din för löjligt höga 499 kronor. 7753 Pirate Tank eller 7778 Midi-scale Millennium Falcon så betalar du inte bara 50 kronor mindre du får även mer dubbelt(!) så många bitar.

Intressant är också att det amerikanska priset på 8091 Republic Swamp Speeder är $29,99. Vilket jag skulle tippa är ungefär halva priset efter man lagt till skatter och annat. Jag kan bara tänka mig att denna prissättning är ett misstag. Det kan helt enkelt inte vara så dyrt. Om nu inte LEGO vill att det settet skall floppa förstås…

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 8091 Republic Swamp Speeder dyrare än guld!?

  1. aceeo skriver:

    Tror problemet med lego idag är att det inte längre är möjligt att använda dem till annat än just vad den biten är avsedd för. Förr var det otroligt lätta att bygga andra formationer av lego, visserligen inte helt naturtrogna, men fantasin fick också hjälpa till. Det innebar också att produktionskostnaderna per bit blev mindre eftersom de kunde framställa fler på varje smältform.Själva plasten är inte dyrare idag än för 20 år sedan, skulle snarare tro att den är billigare än då, vilket borde göra att priset borde sjunka.

Kommentera

