Angående Minifigures Series 1

Har fått en hel del frågor kring Minifigures Series 1. Framförallt om när dom kommer och var man kommer att kunna köpa dem.

Om vi börjar med när så skall de börja dyka upp i butik i slutet av nästa vecka eller i början på veckan efter. Orkar ni inte vänta så länge så kan man redan nu beställa dem här. Nackdelen är förstås att man inte kan klämma på påsen eller tjuvtitta på streckkoderna.

Sen har vi var. I det fallet så kan jag säga att de inte kommer att vara exklusiv för någon specifik butikskedja utan kommer att finnas hos alla butiker som normalt säljer LEGO och som väljer att ta hem dem. En gissning är dock att många butiker kommer att välja att ha dem i, eller i närheten av, kassorna.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Angående Minifigures Series 1

  1. Kreativedude skriver:

    Tack! Nu vet jag i stort sett allt jag behöver veta! bra att de kan komma tidigare än jag trodde. Måste fråga i stans lekia butik om de kommer. Annars hoppas jag att t.ex warehouse19 säljer dem, och eventuellt hela lådor!

  2. Niklas skriver:

    Tack för informationen!Nu är det bara att försöka vänta…Uppträckte igår att en streckodsläsarapp till iPhonen hade streckkoderna inlagda, men kommer nog köra med kläm-metoden till det börjar bli pinsamt. Det är inte helt lätt att känna sig fram när man står framme i kassan, bevakad av kassörskan🙂

  3. Martin skriver:

    Tack. Ser fram emot figurerna. Råkar du veta när Prince of Persia-setten kan tänkas börja dyka upp i vanliga butiker?

    • Johan skriver:

      Jag vet inget exakt datum men jag har för mig att de skall släppas i svenska butiker under juni månad. Med lite tur kommer de samtidigt som de här minifig-påsarna.

  4. kreativedude skriver:

    Upptäckte för några dar sen att min Mutt williams minifigur är en såndär kina tillverkad minifigur, eftersom den hade en sån där kod tryckt på insidan av armen. Plasten och färgen är helt okej, och jag har ännu inte upptäckt något större fel i den. Alltså hoppas jag att dessa figurer, trots sin beryktade dåliga kvalité, är köpvärda… och jag hoppas även att lego univese figuren jag kommer att få om nån vecka håller bra, även om den är tillverkad i kina, (vilket den nog kommer att vara).Men visst är det ändå ABS plast?

  5. Simon skriver:

    Vet ni att man kan se Minifigures Series 2 på http://www.brickset.com/

Kommentera

