LEGOS julsäljare – ett riktigt rån?

Blev tipsad om den här artikeln på Aftonbladet Wendela. Jag vet inte vad man skall säga om det… Tankarna går till vanlig hederlig moralpanik när jag läser texten. Känns som att det finns betydligt  ”allvarligare” saker att moralisera om i leksaksbutikernas hyllor.

Och jag är fortfarande fascinerad över att media inte gått igång på det här. Det är ju nått som, inte bara en gång, debatterats av LEGO-fans och har lite mer validitet än några setbeskrivningar som handlar om biljakter med rånare.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till LEGOS julsäljare – ett riktigt rån?

  1. Tack för din kommentar. Jag tror ju knappast att barnen fattar vad ett värdetransportrån är, och skulle kanske inte leka just ”värdetransportrån”.Jag tycker att det är fel av tillverkaren att göra såna legosatser.Btw, vilken bra blogg du har, ska läsa lite mer här:)

Kommentera

