Lego planerar att sluta producera gula minifigurer

1april.jpgFlera oberoende källor hos Lego som Legobloggen talat med bekräftar att under ett möte tidigare idag så har ledningen beslutat att man skall införa hudfärgade minifigurer även i de egna temana som t.ex. City och Kingdoms. Anledningen till att man väljer att införa sk. ”fleshies” är dels ett resultat av tester i olika fokusgrupper samt en allt större efterfrågan efter dessafrån såväl yngre som äldre fans. Dessutom räknar man med att spara ett par hundra tusen Danska kronor per år på att inte tillverka gula minifigurshuvuden och händer.

Övergången till ”fleshies” skall enligt uppgift inledas under december/januari.

Personligen tycker jag att detta är riktigt tråkiga nyheter då jag helt klart föredrar de klassiskt gula minifigurerna och detta beslut kommer med srtor sannorlikhet att innebära att gula minifigurhuvuden kommer att öka markant i pris de kommande åren.

 

*** EDIT: April-april…! Ja, då årets aprilskämt här på bloggen kanske var lite väl bra så är det nog bäst att man lägger till en notis om att detta bara är lögn. Lego har så vitt jag vet inga som helst planer på att övergå helt till ”fleshies”. Inte bara skulle det orsaka ett fett ramaskri från oss fans som föredrar de gula figurerna det skulle troligtvis även orsaka en folkstorm kring figurernas rastillhörighet. En fråga som man ville undvika genom att göra minifigurerna knallgula till att börja med.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lego planerar att sluta producera gula minifigurer

  1. Gloria Mundi skriver:

    Shit då blir det till att hamstra gula figurer innan de tar slut. Jag har faktiskt inte kvar nånting av mina barndomsleksaker. Inte en nalle, inte en barbie. Det blev så. Jag tog inte hand om det och sen slängde föräldrarna ut rubb och stubb så småningom… osentimentalt men må så vara. Man ska äga saker, sakerna ska inte äga en.

  2. april skriver:

    Ha ha ha roligaste Aprilskämtet idag… Fick en klump i magen först men sen gick det upp ett ljus för mig😉

  3. Daniel skriver:

    Ja, jag hann också börja svära ve och förbannelse innan jag kom ihåg vilken dag det var!🙂

  4. Gloria Mundi skriver:

    Jo absolut! Trots att jag tänkte ”Varför skulle det vara BILLIGARE att göra figurer i allsköns hudfärger än bara gult” så blev jag lurad i början!!!

  5. agreenrbick skriver:

    Haha, jag besökte faktiskt legobloggen för att se om du laddat upp nått april- skämt, och efterssom jag redan var mentalt förberedd var detta ingen stor nyhet för mig!🙂

  6. Skrytsson skriver:

    Någongång i framtiden kommer denna nyhet förhoppningsvis att vara sann! =)

  7. Megapax skriver:

    Ja, då gäller det att alla hudfärger är med..så de inte blir anklagade för rasism..

Kommentera

