Series 5 i hög upplösning

Ja, vi har sett bilder på figurerna tidigare. Men vi har inte kunnat njuta av dem i så här hög upplösning tidigare. Här kan vi verkligen studera varenda liten detalj på de enskilda figurerna.

 

5692133012_d37cf062a8_z.jpg

Precis som med de andra serierna finns här både bra och mindre bra figurer. Jag vet att jag brukar gnälla lite över repetetiva figurer men faktum är att jag hoppas lite smått på att vi även får se en boxare i blått. Men risken är väl övervägande att det är en kvinnlig figur. Fast det skulle å andra sidan inte vara fy skam det heller då alla kampsportare hittills varit män…

Bilden är upplagd av flickranvändaren ”Unknown User2596”.

 

Via Brickset och The Brothers Brick

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Series 5 i hög upplösning

  1. Amelie skriver:

    Nej, jag hade väldigt gärna sett en kvinnlig kendoka! Eller ännu hellre en naginatajutsuka (en manlig naginata-tränande hade varit fånigt med tanke på detta vapens historia. Men Lego skulle säkert göra det…). Men fler kvinnor! 4/16 är inte imponerande, Lego.

  2. Amelie skriver:

    Förresten, du kan inte lägga till funktionen prenumerera på kommentarer till enskilda inlägg? Gärna via mejl! Jag är dålig på att gå tillbaka till gamla inlägg där jag skrivit en kommentar och läsa svaret, åtminstone om det dröjer. Och om någon skriver ett svar ännu senare är jag helt körd.

    • Johan skriver:

      Tyvärr kan jag inte det. Funktionen verkar inte finnas på den här bloggportalen.😦 Såvida nu inte aftonbladets utvecklingsavdelning gömt den på något totalt ologiskt ställe. Vilket IOFS inte skulle vara särskillt förvånande.

  3. Amelie skriver:

    Undras om kvinnan i khaki med apan ska föreställa vara Dian Fossey? Men då borde det ju varit en gorilla istället…

  4. Amelie skriver:

    Inser precis att könsfördelningen nog ändå blivit bättre genom serien. Ska gå och räkna i ett hörn…😀

    • Johan skriver:

      mjo, könsfördelningen har överlag blivit lite bättre. Och denna serie är väl en av de bästa på just denna fronten. Men det är fortfarande en bit kvar…

  5. Amelie skriver:

    En bit… jotack. Kan du ens tänka dig en serie med 12 kvinnliga minifigs och 4 manliga? Omöjlig tanke.Trist att funktionen inte finns. Aftonbladets bloggar verkar vara lite sådär, tyvärr. Men du slipper väl problem med censuren i alla fall i och med din bloggs tema.

    • Johan skriver:

      Hehe, skulle Lego släppa en sådan serie så skulle man antagligen köpa minst en hellåda! ;)Ja, Aftonbladets bloggverktyg lämnar en hel del övrigt att önska. Och nej inte ens Legobloggen har klarat sig undan censuren helt och hållet. ”Det blev inget Nazistlego” är ingen bra rubrik enligt Aftonbladet (Inlägget handlade om att Lego gått ut med att Nazisterna i Indiana Jones-temat inte skulle ha några Nazisymboler. En fråga som debatterades rätt mycket just då.). Men jag klarade mig undan med att rubriken redigerats om till ”Lego”. Annars har jag haft en eller annan kommentar som dolts av moderator på ordentligt oklara grunder. Känslan är nästan att det som blir rapporterat som olämpligt blir raderat. Oavsett hur mycket substans som anmälan verkligen har.

  6. Amelie skriver:

    Ja, jag också. Min make hade varit stolt som en tupp över hur nördigt det hade varit. ;-)Eller Jane Goodall. Det ser nästan mer ut som Jane Goodall, eller vad säger du?Aftonbladets moderatorer… ”Vi behöver inte förklara vad vi gör, eller vilka regler vi följer, eller om vi har några regler, för det är vi som BESTÄMMER!”

Kommentera

